duminică, 19 iulie 2009

Cantecul e un copil

Cand copiii asculta muzica, ei nu doar asculta. Devin una cu muzica si incep a pluti pe ritmurile acesteia. Ceva inauntrul lor incepe a-si desprinde aripile- si curand copilul si muzica sunt unul si acelasi lucru. Acelasi lucru il simt si eu in privinta muzicii, de altfel, de cele mai multe ori, clipele de maxima inspiratie s-au petrecut in mijlocul copiilor. In preajma lor, muzica devine un lucru atat de firesc, e ca si cum ai respira. Fiecare cantec al meu, e precum un copil, pe care il hranesc si caruia ii ofer toata dragostea mea.
Dar si daca nu ai compus niciodata un cantec, viata in sine e un cantec. Si cum sa nu fie asa? E zgomotul valurilor- natura care te mangaie- ritmul care te insoteste din zori de zi si pana cand soarele apune, si care nu face altceva decat sa te completeze; e sentimentul pe care il ai, cand te regasesti in jocul norilor, in goana lor dupa soare. Traim pe ritmul muzicii, gandeste-te numai la sangele care ne danseaza in vene. Orice are viata, are si ritm. Incercarea de a-l descoperi pe cel de langa tine, atent si tandru, va scoate la iveala muzica sufletului lui.
Dar tu, auzi muzica inimii tale?
Copil fiind, se aude perfect, dar pe masura ce inaintam in varsta si ne maturizam, avem din ce in ce mai multe responsabilitati, iar greutatile intampinate ne fac sa privim viata ca pe o povara. Si astfel muzica se pierde, aproape ca n-o mai auzim deloc.
Daca uneori, ti-e inima franta si vrei sa uiti de ea si de toate, aminteste-ti ca acea bataie puternica din piept e de fapt cel mai important mesaj pe care ni-l poate transmite viata. Un mesaj lipsit de cuvinte, dar atat de semnificativ : " Traieste, exista, misca-te, bucura-te - esti in viata ! " Fara acest ritm deosebit al inimii, noi nu am mai fi.
De fiecare data cand sunt obosit ori abatut, copiii ma trezesc la viata. La ei apelez de fiecare data cand am nevoie de un suflu nou, de inspiratie pentru un cantec nou. Doi ochi caprui privindu-ma intens si cu asa o inocenta, ca-mi spun in gand ; " Acest copil e un cantec." Este o experienta atat de profunda si de sincera, incat imediat imi amintesc : " Si eu sunt un cantec." Sunt din nou eu. M-am regasit inca o data.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu